سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

تفاوت پناهندگی و مهاجرت به کانادا

بسیاری از افراد برای اینکه شرایط زندگی مناسبی پیدا کنند و وضعیت رفاهی آنها بهتر شود تصمیم میگیرند درخواست پناهندگی به سایر کشورها را بدهند؛ بدون اینکه به اندازه کافی در این خصوص اطلاعات داشته باشند. برای اینکه با شرایط مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی آشنا شوید، باید ابتدا تفاوت میان مهاجرت و پناهندگی را درک کنید .

پناهنده به کسی گفته میشود که به دلایل مختلفی مثل عقاید سیاسی یا دینی و ترس از مرگ یا شکنجه از کشور خود فرار کرده و دیگر هیچ وقت قصد بازگشت به آن را ندارد. اما مهاجرت یعنی شخصی قصد دارد به دلایل مختلف و از راه قانونی اقامت یک کشور دیگر را به دست بیاورد و در آن کشور زندگی کند.

درواقع شخص پناهنده چاره ای جز فرار پیدا نکرده است، چرا که اگر در کشور خود بماند جانش در خطر می افتد. دولت کانادا شرایط رفاهی خوبی برای پناهندگان فراهم میکند و از نظر اقتصادی هم در وضعیت خوبی قرار دارد. به همین دلیل است که خیلی از افراد این کشور را برای درخواست پناهندگی انتخاب میکنند.

بررسی راه های مختلف مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

کسانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی داشته باشند، می توانند با روش مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ یا با کمک های دولتی برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

·        در روش اول، متقاضیان باید به محض ورود به خاک کانادا ظرف مدت 15 روز تمام مدارک لازم را آماده کرده و تحویل دهند.

·        در روش دوم، پناهنده باید به اداره مهاجرت و پناهندگی کشور کانادا رفته و در همان زمان تمام مدارک خود را تحویل دهد.

پناهندگی سازمان ملل برای متقاضیان مهاجرت به کانادا

سازمان ملل برای حفاظت از کسانی که به دلایل مختلف از کشور خود طرد شده اند و در معرض خطر جانی یا شکنجه و آزار قرار داشته باشند ویزای پناهندگی صادر می نماید. متقاضیان پناهندگی به این روش باید برای مهاجرت خود دلایل موجه ارائه دهند و بتوانند ثابت کنند که وضعیت آنها حاد و اضطراری است. توجه داشته باشید که این روش ممکن است قدری زمانبر باشد.

پناهندگی به کانادا از طریق اقدام از ترکیه

یکی از متداول ترین روش ها برای پناهندگی به کانادا، اقدام به مهاجرت از طریق ترکیه می باشد. با توجه به نزدیک بودن ترکیه به ایران، این روش معمولا یکی از اولین راه هایی است که افراد برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی طی میکنند.

در این روش، درخواست افراد توسط اداره کل مدیریت مهاجرت مورد آنالیز و بررسی قرار میگیرند و سپس متقاضیان با توجه به وضعیتی که دارند اولویت بندی خواهند شد. تمام این مراحل هم حدود 6 ماه به طول می انجامد.

توجه داشته باشید که بسیاری از متقاضیان واجد شرایط لازم برای پناهندگی نیستند، اما متاسفانه به علت نداشتن آگاهی کافی، هزینه و زمان زیادی را هدر می دهند

 

بیشتر بدانید ...