سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت های کاریابی در آلمان

کشور آلمان یک انتخاب عالی برای مهاجرانی است که به دنبال به دست آوردن شغلی بهتر و یا ارتقا شغلی هستند. همانطور که میدانید در سال های اخیر به دلیل وجود پاندمی ویروس کرونا، بسیاری از کشورها با مشکل کمبود نیروی کار مواجه شدند. در این بین کشور آلمان به دلیل داشتن جمعیت سالخورده همه جوره از متقاضیان تازه وارد استقبال می کند. 

در آلمان، بسیاری از پلتفرم‌های شغلی تخصصی با پیشنهادهای شغلی برای گروه‌ها یا صنایع خاص وجود دارد. در ادامه مقاله به معرفی آن ها پرداخته ایم.

مجوزهای کار در آلمان Work Permits

شما می توانید در آلمان زندگی و کار کنید، حتی اگر شهروند اتحادیه اروپا نباشید، مشروط بر اینکه معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور قانونی در آنجا زندگی و کار کنید، باید مجوز کار و اقامت آلمان را داشته باشید.

لازم نیست برای اجازه کار آلمان جداگانه از اجازه اقامت درخواست دهید. شما هر دو را از طریق یک درخواست در اداره مهاجرت آلمان (Ausländerbehörde) می توانید دریافت می کنید. اکثر کارگران غیر اتحادیه اروپا نیز باید از سفارت یا کنسولگری آلمان در خارج از کشور ویزا بگیرند.

انواع مختلفی از مجوزهای کار در آلمان بر اساس شرایط و نوع شغل شما وجود دارد:

·             مجوز کار عمومی General Work Permit: اگر شغلی در آلمان پیدا کرده اید که توسط یک تبعه اتحادیه اروپا نتوانسته انجام شده باشد، می توانید برای این نوع مجوز کار آلمان درخواست دهید. تا زمانی که برای این کار واجد شرایط هستید، نیازی به داشتن مهارت های خارق العاده ندارید.

·             مجوز کار با مهارت بالا Highly Skilled Worker Permit: اگر یک نیروی کار ماهر با تجربه زیاد و درآمد بالا هستید، می توانید برای این نوع مجوز کار اقدام کنید.

·             کارت آبی اتحادیه اروپا برای آلمان: اگر حقوق شما حداقل 56,400 یورو در سال یا 43,992 یورو در سال باشد و همچنین در پوزیشن شغلی شما کمبود نیروی کار وجود داشته باشد، می توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید.

    مجوز کار برای فریلنسرها Work Permit for Freelancers: اگر دارای شغل آزاد یا خوداشتغالی هستید و می توانید ثابت کنید که مشتریان خود را دارید، می توانید برای این نوع مجوز درخواست دهید.

نیروهای کار خارجی واجد شرایط برای کار در آلمان

هر کسی که در آلمان کار پیدا کند می تواند برای مجوز کار آلمان درخواست دهد، اما روند درخواست و شرایط بسته به جایی که شما از آن آمده اید متفاوت است. بسته به ملیت، سه دسته واجد شرایط وجود دارد:

·             اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس

·             ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، اسرائیل، ژاپن یا کره جنوبی

·             سایر اتباع غیر اتحادیه اروپا