سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلن آلمان

شهر کلن آلمان

 

رودخانه راین که از سوئیس و هلند عبور می‌کند، این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و طبیعت بسیار چشمگیری به آن بخشیده است. به لطف موقعیت آن در رودخانه راین، این شهر یکی از گرم‌ترین شهرهای آلمان محسوب می‌شود. شهر کلن آلمان توسط رومی‌ها در قرن اول پس از میلاد تأسیس شده است و از زمان تاسیس تا دوره قرون وسطی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شهرهای مرزی آلمان بوده است .

کُلُن آلمان نزدیک به مرز کشورهای فرانسه و بلژیک واقع شده و فقط یک ساعت با آنها فاصله دارد. ووپرتال، بن، آخن، دوسلدورف، دیلنبورگ، هومبرگ و آمسبرگ، نزدیک‌ترین شهرها به کلن آلمان هستند.

 

آب و هوای کلن آلمان

 

کل آلمان آب و هوایی مرطوب و بارانی، تحت تأثیر اقیانوس اطلس دارد؛ علیرغم سرمای هوا در فصل زمستان، به مرز یخبندان نمی‌رسد. یکی از خصوصیات آب و هوای کلن آلمان که تابستان‌هایی معتدل دارد، وزش باد شدید، بخصوص بین ماه های نوامبر تا مارس می باشد.

 

ساعت کلن آلمان

 

کلن آلمان یک ساعت از ساعت جهانی جلوتر است و هر سال در تاریخ 29 مارس، ساعت رسمی خود را یک ساعت به جلو می کشد و در تاریخ 25 اکتبر، دوباره آن را به حالت اول بر می گرداند. اختلاف ساعتی کلن آلمان با شهر تهران 3:30 است.

 

بازار کار کلن آلمان

 

کلن آلمان به دلیل موقعیت خود که در امتداد رودخانه راین(یکی از بزرگترین بنادر داخلی اروپا) قرار دارد، اقتصاد محلی بسیار خوبی را در اختیار دارد. بخش زیادی از اقتصاد کلن آلمان، حول محور بخش مالی (به ویژه شرکت‌های بیمه و بانک) می چرخد. جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی حجم زیادی از گردشگران را به شهر می‌آورند.

محبوب‌ترین مشاغل کلن آلمان، مشاغلی همچون توسعه ‌دهنده نرم افزار، مهندس نرم افزار، مشاور فناوری اطلاعات و مهندس مکانیک است. 

 

تحصیل در کلن آلمان

 

شهر کلن مانند دیگر شهرهای آلمان امکانات بسیار مناسبی برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده. دانشگاه کلن آلمان قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است که تاسیس آن به سال 1388 میلادی باز میگردد. این شهر 8 دانشگاه برتر دارد که هر کدام از آنها انواع رشته‌های موسیقی و ورزش و رشته‌های فنی را تدریس می کند.

 

سخن پایانی

 

کلن آلمان قدیمی‌ترین شهر آلمان به شمار می‌رود و یکی از مهم ترین شهرهای بندرگاهی اروپا محسوب می‌شود؛ همچنین این شهر قطب صنعتی آلمان است. کلن در ایالت نوردراین-وستفالن در غرب آلمان قرار دارد و چهارمین شهر بزرگ آلمان محسوب می‌شود. کلن آلمان، شهری 2 هزار ساله است که بر روی رودخانه راین قرار دارد.

 

بیشتر بدانید ...