سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آلبرتا کانادا

آلبرتا یکی از ده استان کانادا است و در غرب کانادا قرار دارد. این استان با وسعتی حدود 664?084 کیلومتر مربع، دومین بزرگترین استان کانادا پس از استان کبک می‌باشد. اکثر جمعیت این منطقه در دو شهر بزرگ این استان، ادمونتون (که مرکز این استان است) و کلگری با جمعیت هر کدام بالای یک میلیون نفر واقع شده‌اند.

تاریخچه و فرهنگ استان آلبرتا کانادا

تاریخچه استان آلبرتا به دوران قبل از تاریخ باز می‌گردد، زمانی که قبایل بومی کانادا در این منطقه زندگی می‌کردند. اما با ورود استعمار‌گران اروپایی، شکل فعلی استان آلبرتا به وجود آمد.

در سال 1870، کانادا به عنوان یک دولت جدید در شمال آمریکا شکل گرفت و در همین زمان، شرکت هادسون بی ایمنی از تجارت خود در این منطقه بازگشت و این منطقه را به دولت کانادا فروخت. این پیمان از تاریخ رسمی تأسیس استان آلبرتا به شمار می‌ آید.

فرهنگ استان آلبرتا به خاطر تنوع فرهنگی و قومیتی در آن بسیار گوناگون است. آلبرتا در گذشته در نقش تجاری و دامداری وابسته بوده است و همچنان به عنوان یکی از منابع عمده تولید شیر و گوشت در کانادا شناخته می‌شود. همچنین این استان دارای جوامع زیادی از قبیل اسکاتلندی، آمیش، آلمانی و انگلیسی می ‌باشد که با توجه به اصالت فرهنگی خود، به نگهداری سنت‌ های فرهنگی و مذهبی خود ادامه می‌دهند.

همچنین آلبرتا برای فرهنگ سنتی خود در بسیاری از حوزه‌ ها مشهور است، به طور خاص آموزش و پرورش هنرهای دستی محلی و موسیقی کانادایی را ترویج می ‌دهد. از دیگر رویدادهای فرهنگی این استان می‌توان به جشنواره فیلم کلگری، جشنواره موسیقی فولک مونترال، جشنواره بین المللی چند فرهنگی، جشنواره هاکی یخ و… اشاره کرد.

درباره شهرهای استان آلبرتا کانادا

استان آلبرتا کانادا دارای شهرهای مختلفی با فرهنگ و تاریخ متنوع است. در زیر به برخی از شهرهای معروف آلبرتا اشاره می‌کنیم :

1.ادمونتون:

پایتخت استان آلبرتا است و با جمعیتی بیش از 1 میلیون نفر، بزرگترین شهر این استان می‌باشد. این شهر دارای موزه‌ ها، تئاترها، بازارهای محلی و شهربازی‌ های بزرگی است.

2.کالگری

: دومین شهر بزرگ آلبرتا است و با جمعیتی بیش از 1?3 میلیون نفر، بزرگترین منطقه شهری در غرب کانادا می‌باشد. این شهر دارای پارک‌های زیبا، موزه ‌های متعدد و مراکز خرید بزرگی است.

3.بانف

: یکی از شهرهای زیبای آلبرتا است و در نزدیکی پارک ملی بانف قرار دارد. این شهر دارای فرهنگ و تاریخ غنی، موزه‌های جذاب و فضایی آرام برای تفریح است.

4.جاسپر:

شهری دیگر در نزدیکی پارک ملی جاسپر و کوه‌های راکی است. این شهر دارای یکی از بزرگترین پارک‌ های ملی کانادا می ‌باشد و برای صعود کوه، کمپینگ، پیاده ‌روی و تفریحات دیگر طبیعی بسیار جذاب است.

5.فورت مک

‌موری: یک شهر تاریخی در شمال آلبرتا است که در طول تاریخ به عنوان یکی از پایگاه‌ های اصلی برای کنترل منطقه شمال غربی کانادا شناخته شده است. این شهر دارای موزه‌ ها و نمایشگاه‌ هایی است که تاریخ و فرهنگ این منطقه را نشان می‌دهند.