سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد کانادا

اقتصاد کانادا در بین ده اقتصاد برتر جهان قرار دارد، این کشور رتبه سوم را در حوزه بزرگترین ذخایر نفتی جهان دارا است و همچنین چهارمین صادرکننده نفت جهان محسوب می‌شود. کشور کانادا به عنوان نهمین اقتصاد بزرگ جهان، یک سوم درآمد ناخالص خود را مدیون تجارت بین‌الملل، صادرات و واردات کالا و خدمات است .

آمریکا، انگلیس و چین، بزرگترین شرکای تجاری کانادا محسوب می شوند. بزرگترین ارکان صنعت و اقتصاد کانادا را در حوزه‌ خرید و فروش و اجاره املاک و مستغلات، صنعت تولید و صنایع معدن و استخراج نفت و گاز تشکیل داده‌ است.

وضعیت اقتصاد کانادا به شدت به تجارت بین‌المللی با دیگر کشورها بستگی دارد. صادرات و واردات کالا و خدمات، هر کدام حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند، همچنین عمده زیادی از اقتصاد کانادا متکی به دریافت مالیات است.

مهم‌ ترین صنایع کانادا

1. املاک و مستغلات کانادا :

بخش املاک و مستغلات کانادا در حال حاضر نزدیک به 10 درصد از کل تولیدات اقتصاد کانادا را از نظر تولید ناخالص داخلی تشکیل می‌دهد.

2. تولیدات کانادا :

صنعت تولیدی کانادا در حوزه تبدیل فیزیکی یا شیمیایی مواد و تبدیل آن‌ها به محصولات جدید شناخته میشود.

صنایع تولیدی در کانادا شامل صنعت مواد غذایی، مواد شیمیایی، نفت، ساخت قطعات فلزی، ماشین‌آلات، تجهیزات حمل‌ونقل و سایر محصولات تولید هستند.

3. معادن، استخراج معادن و استخراج نفت و گاز کانادا :

صنعت معدن، استخراج نفت و گاز کانادا عمدتاً به استخراج مواد معدنی طبیعی می‌پردازد. این صنعت تحت سلطه استخراج نفت و گاز است، اما انواع دیگر فعالیت‌های معدنی شامل استخراج زغال سنگ و طیف وسیعی از فلزات از جمله طلا است.

بانک مرکزی کانادا

وظیفه اصلی بانک مرکزی کانادا ایجاد رفاه مالی کانادا است و این کار را با تدوین و اجرای سیاست‌های پولی که باعث پایین نگه داشتن و ثبات نرخ تورم در کانادا و حفظ ارزش پول کانادا است انجام می‌دهد

 

بیشتر بدانید ...